Μελέτη Βελτίωσης Ε.Ο. 2 Θεσσαλονίκη - Έδεσσα
Τμήμα Χαλκηδόνα - Μελίσσι
Οριστική Μελέτη
Θέση: Η ζώνη διέλευσης της υπό μελέτη οδού βρίσκεται στα όρια των νομών Πέλλας και Θεσσαλονίκης και αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα σύνορα της F.Y.R.O.M. μέσω της Έδεσσας και της Φλώρινας
Κύριος του Έργου: | Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. |
Ανάδοχος μελέτης: | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ & ΣΥΝ/ΤΕΣ Ε.Ε. |
Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Γραφ. Τεχν. Μελ. Α.Ε. | |
ΓΕΩΣΤΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε. | |
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΦΕΤΣΗΣ |
Σύντομη τεχνική περιγραφή έργου:
Ο οδικός άξονας αποτελεί νέα χάραξη, η οποία οδεύει παράλληλα προς την πορεία χάραξης της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ και για το λόγο αυτό φέρει τον τίτλο ΠΑΡΑΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.
Η αρχή της οδού είναι αμέσως μετά τη γέφυρα του Αξιού (Χ.Θ. 0+000) ενώ το τέλος της εντοπίζεται ανατολικά του οικισμού Μελίσσι του νομού Πέλλας (Χ.Θ. 25+040).
Περιλαμβάνονται:
α) Παράκαμψη Χαλκηδόνας: Η παράκαμψη αυτή έχει μήκος περίπου 6,3 km, με αρχή την υφιστάμενη Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Έδεσσας αμέσως μετά τη γέφυρα του ποταμού Αξιού, όπου και ο υφιστάμενος ισόπεδος κόμβος. Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνονται δύο ανισόπεδοι κόμβοι (Ελεούσας, Χαλκηδόνας), η αριστερή παράπλευρη οδός από τη Χ.Θ. 2+300 της παραλλαγής μέχρι τη Χ.Θ. 4+500 περίπου, η μελέτη τεσσάρων (4) τεχνικών, τεσσάρων (4) Κάτω Διαβάσεων (Κ.Δ.) οδών και σημαντικός αριθμός κιβωτοειδών οχετών (Κ.Ο.) σε διάφορες θέσεις.
β) Παράκαμψη Γιαννιτσών: Η παράκαμψη αυτή χαράσσεται εκ νέου με αρχή το πέρας της παράκαμψης Πελλαίας Χώρας, βόρεια της Παραλίμνης (Α.Κ. Παραλίμνης - Χ.Θ. 16+000) και πέρας στον ισόπεδο κόμβο Μελισσίων όπου και το πέρας της μελέτης (Χ.Θ. 25+040 περίπου). Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνονται δύο ανισόπεδοι κόμβοι, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών, πλήρες δίκτυο παράπλευρων οδών, η μελέτη έξι (6) τεχνικών, πέντε (5) Κάτω Διαβάσεων (Κ.Δ.) οδών και σημαντικός αριθμός κιβωτοειδών οχετών (Κ.Ο.) σε διάφορες θέσεις.
Σύντομη περιγραφή γεωλογικών – γεωτεχνικών εργασιών:
Η ευρύτερη περιοχή της πεδιάδας Θεσσαλονίκης - Γιαννιτσών - Κρύας Βρύσης συνιστά ένα τεκτονικό βύθισμα που πληρώθηκε με πρόσφατα φερτά υλικά των ποταμών Γαλλικού, Αξιού, Αλιάκμονα, Λουδία, Αλμωπαίου σε παραθαλάσσιο και υποθαλάσσιο περιβάλλον.
Τα κυριότερα προβλήματα που είναι δυνατό να συναντηθούν στην υπόψη περιοχή σχετίζονται με: α) νεώτερες αποθέσεις: το είδος των γεωυλικών και τα χαρακτηριστικά τους καθώς και με την στάθμη του υπόγειου νερού. Στο τμήμα της οδού από Χ.Θ. 2+363 έως Χ.Θ. 2+658 (L = 296 m) οι γεωλογικές και γεωτεχνικές συνθήκες δεν είναι γνωστές καθώς η ευρύτερη περιοχή καλύπτεται είτε από λιμνάζοντα νερά (αγνώστου βάθους) και πυκνή βλάστηση υδροχαρών φυτών (καλαμιώνες).
Στο τμήμα αυτό απαιτείται λεπτομερής τοπογραφική αποτύπωση του φυσικού εδάφους σε ζώνη ικανού πλάτους (βυθομετρήσεις), συστηματική διερεύνηση των γεωλογικών και γεωτεχνικών συνθηκών, με ιδιαίτερη έμφαση στις συνθήκες του υπόγειου νερού (διάτρηση ερευνητικών γεωτρήσεων, πενετρομετρήσεων) και β) με το είδος, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των μειοκαινικών σχηματισμών και με τις δομικές ασυνέχειες (γεωμετρικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά) των βραχωδών σχηματισμών.
Ημερομηνία: 2008
Εμφανίσεις: 3316